W dniu 22 maja 2014 roku uczniowie klasy VI naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie oraz kina Cinema City na film: „Avengers: Czas Ultrona". Swoją podróż zaczęliśmy spod kościoła w Konopnicy autobusem komunikacji miejskiej linii 12, którym z przesiadką dotarliśmy na ul. Willową pod Ogród Botaniczny. Następnie wędrując alejkami ogrodu z zaciekawieniem wsłuchiwaliśmy się w panią przewodnik, która opowiadała nam tak wiele ciekawych informacji o mijanych przez nas na trasie wędrówki roślinach z różnych zakątków świata. Mogliśmy podziwiać rośliny m.in. górskie, wodne, bagienne, ozdobne, południowo-wschodniej Europy, użytkowe, bulwiaste i wiele, wiele innych. W połowie naszej wędrówki wielką uwagę wszystkich przykuły kaczki, te już dorosłe i te malutkie, które każdy z nas chętnie dokarmiał i podpatrywał. Pod koniec naszej wędrówki przemierzaliśmy bardzo ciekawe szklarnie mieszczące w sobie rośliny obszarów tropikalnych i subtropiklanych w tym jedną wypełnioną po brzegi przeróżnymi kaktusami. Na koniec bardzo zaciekawił nas dział roślin biblijnych, gdzie mogliśmy zobaczyć i dotknąć ok. 100 gatunków roślin. Po wyjściu z Ogrodu Botanicznego udaliśmy się na autobus, którym dojechaliśmy do naszego następnego celu wycieczki-kina, gdzie wszyscy razem przed seansem zjedliśmy coś dobrego w restauracji KFC, a następnie obejrzeliśmy film. Po seansie wszyscy razem spacerkiem udaliśmy się na „dwunastkę" i trochę zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Konopnicy. :)