W dniach 28-29 maja 2015 roku uczestniczyliśmy w dwudniowej wycieczce w Góry Świętokrzyskie zorganizowanej dla klas 4-6. Pierwszy dzień swojej podróży zaczęliśmy od zwiedzania ruin XVII-wiecznego zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Każdy z nas miał możliwość spacerowania pomiędzy licznymi komnatami i lochami tej niezwykłej budowli. Następnie przejechaliśmy do Bałtowa gdzie czekały na nas kolejne atrakcje. Tam naszym pierwszym punktem wyprawy była przejażdżka niezwykłymi School Bus-ami wśród egzotycznych zwierząt pochodzących z różnych zakątków świata. Następnie każdy z nas mógł na własnej skórze poczuć dreszczyk emocji udając się na przejażdżkę rollercoaster-em, czyli tzw. kolejką górską. Po chwili wytchnienia i zabawy przyszedł czas na dalszą część wycieczki-spacer poprzez puszczę jodłową szlakiem Świętokrzyskiego Parku Narodowego oraz wspinaczką na drugi co do wielkości szczyt Gór Świętokrzyskich Łysą Górę (potocznie zwany Świętym Krzyżem). Na samej górze każdy z nas mógł podziwiać klasztor Misjonarzy Oblatów, a także charakterystyczne dla tych gór gołoborza-rumowiska skalne będące dziełem natury. Pod wieczór zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wszyscy razem odpoczęliśmy przy ognisku piekąc kiełbaski. Drugi dzień naszego zwiedzania rozpoczęliśmy od parku miniatur, gdzie spacerując alejkami mogliśmy się przenieść w różne zakątki świata. Na koniec każdy mógł skorzystać z różnych atrakcji parku rozrywki. Kolejnym punktem było miasto Kielce, gdzie spacerując deptakiem dowiedzieliśmy się co nie co o jego historii, a następnie zjedliśmy posiłek w restauracji McDonald's. Stamtąd udaliśmy się do naszego ostatniego punktu wycieczki-Jaskini Raj, gdzie każdy z nas miał okazję przejść blisko 200-metrową trasę podziemną w temperaturze tylko 10 stopni Celsjusza podziwiając wnętrze pięknej jaskini bogatej w stalaktyty i stalagmity. Zmęczeni choć bardzo zadowoleni szczęśliwie wróciliśmy autokarem do Konopnicy, gdzie czekali już na nas stęsknieni rodzice.