101 Rocznica Odzyskania Niepodległości
Dnia 8.11.2019r. , o godzinie 11.11 z okazji101 Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy szkoły, wspólnie zaśpiewali Hymn Polski. Następnie odbył się uroczysty koncert patriotycznych pieśni w ekspresyjnym wykonaniu: Oddziału przedszkolnego O"B",zespołu "Perełki", Alicji i Anny Szabat, Michała Pelca i Martyny Radzikowskiej. Artystyczny i pełen symboliki taniec "Dla Niepodległej "z białymi i czerwonymi szarfami wykonały: Zofia Dubilis, Weronika Grasza, Weronika Kowalczyk, Antonina Mazurek, Dominika Rzepecka, Katarzyna Sidorowicz, Aleksandra Szafran, Anna Szabat. Konferansjerkę wspaniale prowadzili: Marcelina Drzazga i Radosław Sikora. Występ młodych, utalentowanych artystów dostarczył wielu wzruszeń i został nagrodzony gromkimi brawami. Po zakończeniu uroczystości można było obejrzeć wystawę "Józef Piłsudski w Lublinie.", pozyskaną z Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie.
Organizatorzy: Małgorzata Cygan i Elżbieta Krzyżak
Dzień Postaci z Bajek w oddziałach przedszkolnych
5 listopada jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Bajki są nieodzownym elementem dzieciństwa. Ich bohaterowie bawią i uczą najmłodszych. Przedszkolaki w naszej szkole również przebrały się za swoich ulubionych bohaterów. Podczas wspólnego spotkania rozwijaliśmy zainteresowania czytelnicze, opowiadaliśmy o ulubionych bajkach i oddaliśmy się zabawom przy muzyce. Na najmłodszych czekał również słodki poczęstunek. Wychowawczynie najmłodszych grup oddały się bajkowe magii i wspólnie z maluchami świętował ten niezwykły dzień.
Narkotyki i dopalacze …

W dniu 29 października uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w spotkaniu poświęconemu zagrożeniom, jakie wynikają z posiadania oraz zażywania narkotyków i dopalaczy. Zajęcia poprowadzili przedstawiciele Komendy Policji w Bełżycach. Uczniowie obejrzeli filmy o tematyce profilaktycznej, tj. „ Narkotyki i dopalacze zabijają”, „Ludzie po dopalaczach”. Poruszyli również problem cyberprzemocy. Podkreślili, że: -sieć nie jest anonimowa, -my określamy kim jesteśmy w sieci, -w sieci jesteśmy bardziej bezbronni niż na ulicy.
„Latające baletnice”
W dniu 28 października 2019 r. uczniowie z klasy III i IV powrócili na korytarze Instytutu Fizyki, aby wziąć udział w zajęciach pt. „Środki transportu” w ramach modułu B Akademii Kreatywnego Rozwoju.
Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie pracowali w grupach rozwiązując logiczne zagadki oraz rozwiązując zadania matematyczne w atmosferze współzawodnictwa drużyn.
Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i badania praw fizycznych. Doświadczalno-laboratoryjne warsztaty pt. „Electronicus” łączyły ze sobą zabawę klockami i pierwsze doświadczenia z budową obwodów elektrycznych. Młodzi konstruktorzy tworzyli obwody ze świecącymi żaróweczkami, światłowodowymi fontannami, brzęczącymi głośniczkami, a nawet w pełni działające radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu, ale również osobiście testowali siłę swoich mięśni i jeździli poduszkowcem. Na zakończenie zaprosiliśmy uczniów do pracowni Instytutu Fizyki – w ramach zajęć „Kim mogę być?” uczniowie zwiedzili pracownie optometrii, fizyki jądrowej, fizyki medycznej i mikroskopii elektronowej.
Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.
Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie pracowali w grupach rozwiązując logiczne zagadki oraz rozwiązując zadania matematyczne w atmosferze współzawodnictwa drużyn.
Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i badania praw fizycznych. Doświadczalno-laboratoryjne warsztaty pt. „Electronicus” łączyły ze sobą zabawę klockami i pierwsze doświadczenia z budową obwodów elektrycznych. Młodzi konstruktorzy tworzyli obwody ze świecącymi żaróweczkami, światłowodowymi fontannami, brzęczącymi głośniczkami, a nawet w pełni działające radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu, ale również osobiście testowali siłę swoich mięśni i jeździli poduszkowcem. Na zakończenie zaprosiliśmy uczniów do pracowni Instytutu Fizyki – w ramach zajęć „Kim mogę być?” uczniowie zwiedzili pracownie optometrii, fizyki jądrowej, fizyki medycznej i mikroskopii elektronowej.
Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.